درمان های جانبی آکنه

درمان های جانبی آکنه

١-درمان جراحی:تخلیه کومدون ها میتواند از نظر زیبایی ظاهر را بهتر کند و در پاسخ درمانی داروهایی که به صورت موضعی روی کومدون ها اثر دارند کمک کند. این روش تخلیه توسط پزشک با سوزن و یا تیغ شماره ١١ انجام می شود به خصوص برای کومدون هایی که به صورت تجمعی هستند و همزمان داروی موضعی روی کومدون ها تجویز شود.

٢-کرایو تراپی یا سرما درمانی:یک گزینه درمانی دیگر برای آکنه های تجمعی است.

٣-درمان فوتودینامیک: بعضی از لیزر ها روی آکنه های التهابی اثر دارند.

ss1

٤-در کیست های التهابی شدید تزریق داخل ضایعه کورتونانجام میشود که سریعا درد و ظاهر کیست های التهابی را بهبود میبخشد. در کیست های بزرگ لازم است که قبل از تزریق برش و تخلیه کیست انجام شود.

٥-پیلینگ شیمیایی:انجام پیلینگ شیمیایی با غلظت کم برای کاهش کومدون ها مفید است. از شایعترین موادی که برای این منظور استفاده میشود شامل سالیسیلیک اسید و کلرواستیک اسید می باشد.

ss2
یکی از ناراحت کننده ترین عواقب آکنه ایجاد اسکار یا جای جوش است که بسته به نوع اسکار از روشهای درمانی مختلف استفاده میشود.

ss3

بسته به نوع اسکار از یکی از روشهای درمانی زیر یا ترکیبی از روشها استفاده میشود:

- ١لیزر فرکشنال

- ٢درم ابریژن
- ٣پیلینگ عمیق
- ٤تزریق ژل یا چربی در محل های فرورفتگی
- ٥جراحی ساب سیژن
این روشهای درمان در مقالات دیگر توضیح داده شده است.

خواندن 5454 دفعه
Image

دکتر محمد ایمانی

متخصص پوست ، مو و زیبایی


پزشک: دکتر ایمانی
پرسشگر: Elmertet
تاریخ: دوشنبه, 05 مهر 1395 09:39
وضعیت: پاسخ داده شده

پرسش:
با سلام و خسته نباشید... جناب دکتر از سن 18سالگی در گیر بیماری ویتیلیگو هستم و بالای 60درصد بدنم رو درگیر کرده ولی رنگ لکه ها خیلی سفید نیست که تابلو باشه ...اولین سوالم اینه که این لکه ها مگه رنگ های سفیده کم رنگ پر رنگ داره؟ چون الان رنگشون مثل رنگ پوسته خیلی سفیده فرد عادیه... و دومین سوالم...آیا حقیقت داره در بیمارستان رازی آمپول هایی وجود داره و تزریق میکنن و پوست سفید میشه؟ هزینه اش چقدره؟ممنون لطفا پاسخ بدید

آقاي ساسان سلام

اگر بيماري در حال پيشرفت باشد،نقاط جديد بدن كه تازه دارند رنگدانه از دست مي دهند ولي هنوز روند پيشرفت ادامه دارد،خيلي سفيد نيستند،در خصوص سوال دوم،چنين آمپول و درماني وجود ندارد،بهترين درمان براي شما نور درماني هست .

 

دوست عزیز و گرامی من

زمان بهترین و ارزشمندترین هدیه ای است كه می توان به كسی ارزانی داشت.هنگامی كه برای كسی وقت می گذاریم، قسمتی از زندگی خود را به او میدهیم كه باز پس گرفته نمی شود . باعث خوشحالی و افتخار من است كه برای عزیزی مثل شما وقت می گذارم و امیدوارم كه با راهنماییهای اساتید این رشته واظهار نظر شما عزیزان این سایت آموزشی پر بارتر گردد.

اطلاعات تماس