جوانسازی با RF (راديوفركونسی)‌

جوانسازی با RF (راديوفركونسی)‌

در سال 2002 سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و سپس در سال 2003 کشور کانادا کاربرد اشعه رادیونرکونسی را در زمینه زیبایی پوست خصوصاً درمان چین و چروک اطراف چشم نایید کردند و سرانجام در سال 2004 رادفرکونسی برای درمان تمامی صورت و در سال 2007 برای افتادگی پلک های چشم به تاثیر FDA رسید.
امواج رادیویی یا رادیوفرکونسس (RF) با عبور از بافت های بدن موجب تولید گرما در موضع عبور امواج میگردد که این کار ضمن اعمال تحریک حرارتی به فیبرهای کلاژن والاستین موجود ،و تحریک شروع یک فاز التهابی ، منجر به تحریک تولید کلاژن و ایجاد ساختار پایه جدید برای پوست ظرف حداکثر 6 ماه می گردد. همراه شدن اثرات فوق با اثراث فیزیولوژیک حرارت مثل افزایش گردش خون مویرگی ، نتایج درمانی را افزایش و باعث بازسازی واقعی پوست میگردد.
در جوانسازی با RF از هیچ اشعه ای استفاده نمی شود و فقط باعث گرم شدن بافت زیرپوست و بازآرایی کلاژن پوست میگردد به طوریکه حتی بعد اولین جلسه درمان سفتی پوست قابل مشاهده است . با امواج RF می توان ناحیه صورت و گردن بازوها و شکم و باسن را با اهداف مختلف درمان نمود.
پزشک می تواند با استفاده از تکنولوژی RF ، میزان و عمق تقریبی تمرکز گرما را به دلخواه تنظیم نموده و به طور همزمان ضمن محافظت از لایه های سطحی پوست ، انرژی را به لایه های عمقی پوست هدایت نموده و باعث درمان سلولیت و همچنین جوانسازی و لیفتینگ و سفت نمودن پوست گردد.
RF دکتر محمد ایمانیاستفاده از تکنولوژی RF روش درمانی کم درد و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است . با توجه به اینکه در جوانسازی با روش RF از هیچ اشعه ای استفاده نمی شود در تمامی سنین و با هر نوع تیپ پوستی قابل استفاده است .
دوره درمان شامل 3 – 8 جلسه است که هر جلسه درمان حدود 20 دقیقه طول می کشد . بلافاصله پس از درمان التهاب و قرمزی اندکی روی پوست دیده می شود که در عرض چند ساعت و حداکثر 1 – 2 روز برطرف می شود.
نتایج دلخواه درمان پس از یک دوره درمانی کامل، به صورت کاهش محسوس چین و چروک و خطوط ریز صورت و لیفتینگ پوست صورت و گردن قابل مشاهده است . اگرچه برای بسیاری از بیماران پس از اولین جلسه درمان تاثیرات فوری قابل مشاهده است .

 h2jpg

RF فراکشنال (Fractional radio Frequency)

RF دکتر محمد ایمانیجدیدترین تکنولوژی RF است که بدون آسیب رساندن به سطوح پوست ، توسط سوزنهای بسیار ظریف ، انرژی حرارتی را به لایه های عمقی پوست می رساند . دستگاه در ستونهای یک در میان انرژی حرارتی و مکانیکی را وارد عمق پوست (ناحیه درم عمقی ) میکند و وجود نواحی سالم در اطراف ستونهای آسیب دیده ،‌ فرآیند بهبود را تسریع می کند.
با توجه به ناحیه تحت درمان ، طول و عمق نفوذ سوزنها قابل تنظیم است و تنها از 3/0 میلیمتر انتهایی سوزن امواج RF تابیده می شود و بقیه طول سوزن عایق است و کمترین التهاب و تورم را در پوست ایجاد می کند.

 h3

کاربرد RF فراکشنال :

untitled1 - از بین بردن چین و چروک
2 – درمان شلی و افتادگی پوست
3 – درمان افتادگی پلک
4 –ترک های حاملگی
5 - سلولیت
6 – درمان منافذ باز صورت
7 - درمان جای جوش

h4
برای کاهش درد یک ساعت قبل از شروع درمان با پماد لیدوکائین –پی موضع را بی حس می کنیم و پس درمان شروع میکردد. طول جلسه درمان در حدود 20 دقیقه است و عوارض مهم ضمن درمان شامل درد خفیف و احساس سوزش می باشد که با بی حسی موضعی مناسب به حداقل میرسد و بسیاری از بیماران پروسه عمل را حس نخواهند کرد.
از عوارض بعد از عمل می توان به درد اندک و تورم و قرمزی اشاره کرد که در عرض چند ساعت تا 1 – 2 روز برطرف می شود.

موارد ممنوعیت استفاده :

1 - بیماریهای کلاژن – واسکولار – دیابت
2 - بیماری قلبی شدید مثل نارسایی قلب
3 - زنان باردار و یا شیرده
4 - کسانی که پیس میکرقلبی و یا قطعات فلزی مثل ایمپلنت در مفصل دارند .
5 – تزریق چربی در 18 ماه اخیر
6 - درم ابریژن و یاپیلینگ شیمیایی و یا لیزر Resurfucing در یکسال اخیر
7 - درمان با فیلتر هارکلاژن و بوتولینوم توکسین یا رتینوئید خوراکی در 6 ماه اخیر
8 - درمان با رتیفوئید موضعی در 20 هفته اخیر
9 - درمان با استروئید خوراکی در دو ماه اخیر
10 – سابقه سرطان پوست
11 - عفونت موضعی فعال

خواندن 2213 دفعه
Image

دکتر محمد ایمانی

متخصص پوست ، مو و زیبایی


پزشک: دکتر ایمانی
پرسشگر: Elmertet
تاریخ: دوشنبه, 05 مهر 1395 09:39
وضعیت: پاسخ داده شده

پرسش:
با سلام و خسته نباشید... جناب دکتر از سن 18سالگی در گیر بیماری ویتیلیگو هستم و بالای 60درصد بدنم رو درگیر کرده ولی رنگ لکه ها خیلی سفید نیست که تابلو باشه ...اولین سوالم اینه که این لکه ها مگه رنگ های سفیده کم رنگ پر رنگ داره؟ چون الان رنگشون مثل رنگ پوسته خیلی سفیده فرد عادیه... و دومین سوالم...آیا حقیقت داره در بیمارستان رازی آمپول هایی وجود داره و تزریق میکنن و پوست سفید میشه؟ هزینه اش چقدره؟ممنون لطفا پاسخ بدید

آقاي ساسان سلام

اگر بيماري در حال پيشرفت باشد،نقاط جديد بدن كه تازه دارند رنگدانه از دست مي دهند ولي هنوز روند پيشرفت ادامه دارد،خيلي سفيد نيستند،در خصوص سوال دوم،چنين آمپول و درماني وجود ندارد،بهترين درمان براي شما نور درماني هست .

 

دوست عزیز و گرامی من

زمان بهترین و ارزشمندترین هدیه ای است كه می توان به كسی ارزانی داشت.هنگامی كه برای كسی وقت می گذاریم، قسمتی از زندگی خود را به او میدهیم كه باز پس گرفته نمی شود . باعث خوشحالی و افتخار من است كه برای عزیزی مثل شما وقت می گذارم و امیدوارم كه با راهنماییهای اساتید این رشته واظهار نظر شما عزیزان این سایت آموزشی پر بارتر گردد.

اطلاعات تماس