ليزر اسپكترا (منافذ باز)

ليزر اسپكترا (منافذ باز)

 

 

cc1
شایع ترین مناطقی که منافذ باز در آنها دیده می شود روی بینی و پوست اطراف بینی و گونه هاست . رنگ سیاهی که گاه روی منافذ دیده می شود به دلیل رنگ موهای کرکی خارج شده و گاه به دلیل اکسیده شدن چربی محتویات منافذ است .
یکی از اقدامات اولیه در پیشگیری و درمان منافذ باز ، شستشوی مناسب روزانه با شوینده های ملایم و مناسب با نوع پوست است .
محلولهای قابض یا تونر (Toner) در بستن و جمع کردن منافذ تاثیربسزایی دارند بهتر است که تونرها بلافاصله بعد از شستشوی صورت استفاده شوند .

cc2
سردسته درمانهای دارویی کرمهای لایه بردار هستند که باعث افزایش و سرعت بازسازی سلولهای شاخی می شوند و سر دسته این داروها تره تینونین است که حتما باید با دستور پزشک تجویز گردد و از دیگر داروها میتوان به گلیکولیک اسید و یا اسید میوه و انواع اسکراب ها اشاره کرد.

روشهای غیردارویی که در بهبود و کاهش منافذ پوست تاثیر بسزایی دارد نه :

لیزرهای لایه بردار غیرتهاجمی مثل افیرم
میکردرم ابریشن
لیزرهای تهاجمی ملایم مثل لیزر فراکشتال
پیل اسپکترا (spectra peel)
لیزر IPL
cc3

لیزر اسپکترا (spectra peel)

یکی از روشهای درمانی مناسب و جدید برای کاهش منافذ استفاده از لایه برداری با spectra Mood از لیزرهای Q – swichاست که در این روش ابتدا . کربن که یک photo – enhancerمی باشد بر روی پوست بیمار مالیده می شود که توسط منافذ جذب خواهد شد.
سپس با استفاده از لیزر spectra peelابتدا سلولهای پوست تحریک شده و به دنبال آن با تاباندن دوباره لیزر و انجام پیلینگ ، ذرات کربن از روی پوست حذف می گردند و پوست تمیز شده و منافذ کنده می شوند و به این ترتیب باعث کاهش تولید چربی و اندازه منافذ میگردد.

cc4
در بیشتر بیماران 3 –5 جلسه درمان با فاصله هر 3 –2 هفته و یا درمان ماهانه باعث بهبودی طولانی مدت خواهد شد که البته این درمان دائمی نخواهد بود.
spectra peel بسیار ایمن و بی خطر بوده و هیچ گونه عارضه جانبی نداشته و بدون بی حسی موضعی و بدون درد انجام می شود.

 

cc5   cc6
 cc8  cc7
خواندن 5708 دفعه
Image

دکتر محمد ایمانی

متخصص پوست ، مو و زیبایی


پزشک: دکتر ایمانی
پرسشگر: Elmertet
تاریخ: دوشنبه, 05 مهر 1395 09:39
وضعیت: پاسخ داده شده

پرسش:
با سلام و خسته نباشید... جناب دکتر از سن 18سالگی در گیر بیماری ویتیلیگو هستم و بالای 60درصد بدنم رو درگیر کرده ولی رنگ لکه ها خیلی سفید نیست که تابلو باشه ...اولین سوالم اینه که این لکه ها مگه رنگ های سفیده کم رنگ پر رنگ داره؟ چون الان رنگشون مثل رنگ پوسته خیلی سفیده فرد عادیه... و دومین سوالم...آیا حقیقت داره در بیمارستان رازی آمپول هایی وجود داره و تزریق میکنن و پوست سفید میشه؟ هزینه اش چقدره؟ممنون لطفا پاسخ بدید

آقاي ساسان سلام

اگر بيماري در حال پيشرفت باشد،نقاط جديد بدن كه تازه دارند رنگدانه از دست مي دهند ولي هنوز روند پيشرفت ادامه دارد،خيلي سفيد نيستند،در خصوص سوال دوم،چنين آمپول و درماني وجود ندارد،بهترين درمان براي شما نور درماني هست .

 

دوست عزیز و گرامی من

زمان بهترین و ارزشمندترین هدیه ای است كه می توان به كسی ارزانی داشت.هنگامی كه برای كسی وقت می گذاریم، قسمتی از زندگی خود را به او میدهیم كه باز پس گرفته نمی شود . باعث خوشحالی و افتخار من است كه برای عزیزی مثل شما وقت می گذارم و امیدوارم كه با راهنماییهای اساتید این رشته واظهار نظر شما عزیزان این سایت آموزشی پر بارتر گردد.

اطلاعات تماس